14 maart 2019 – 19 u : Influencers, een deugd voor uw marketing?

Influencer marketing

Bij influencer marketing ligt de focus op bepaalde personen die online een grote achterban hebben. Deze ‘influencers’ hebben een voorbeeldfunctie verkregen, waardoor zij invloed kunnen uitoefenen op de groep volgers. Deze sociale invloed kan ook worden gebruikt door bedrijven in samenwerking met specifieke influencers.

Waarom influencer marketing?

Een goede influencermarketing-campagne wordt ingezet in samenwerking met een influencer die in contact staat met de doelgroep van jouw merk. De volgers van de influencer voldoen allemaal aan een bepaald interessegebied, waardoor deze veelal tot dezelfde doelgroep behoren. Hierdoor is de efficiëntie van de campagne vaak vele malen hoger dan bij andere marketingvormen.

Wat kunnen influencers betekenen voor mijn bedrijf?

  • Bereik een specifieke doelgroep
  • Zichtbaarheid voor een product of dienst
  • Persoonlijke band met uw klanten

De toekomst van influencer marketing

Influencer marketing is here to stay. De markt is snelgroeiend en bedrijven investeren steeds meer in deze vorm van online marketing.

  • Van welke bedrijven kunnen we leren?
  • Wat is een voorbeeld van een successvolle influencer campagne?
  • En waar kun je als bedrijf terecht als u zich graag laat adviseren over influencer marketing?

Yasmin Vantuykom van efluenz.be komt al deze vragen beantwoorden, over deze toch wel speciale vorm van marketing.


De inschrijvingen zijn afgesloten